Υλικό 4ης Διαδικτυακής Ημερίδας ΚΕΔΙΜΑ
Την Παρασκευή 28/04 πραγματοποιήθηκε η 4η διαδικτυακή Ημερίδα του Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (ΚΕΔΙΜΑ) του Πολυτεχνείου Κρήτης σε συνδιοργάνωση με το αντίστοιχο Κέντρο του Πανεπιστημίου Κρήτης (δράση TotT), με τίτλο: «Προληπτικός Σχεδιασμός Συμπεριληπτικών Περιβαλλόντων Μάθησης στο Πανεπιστήμιο», όπου παρουσιάστηκαν τρόποι με τους οποίους μπορούν να αποτραπούν όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθησιακοί φραγμοί στο πανεπιστημιακό μάθημα.
Η ημερίδα αποτέλεσε συνέχεια αφενός της προηγούμενης ημερίδας του ΚΕΔΙΜΑ του Πολυτεχνείου Κρήτης για τις μαθησιακές δυσκολίες στην Γ/θμια Εκπαίδευση και αφετέρου του Μνημονίου Συνεργασίας και Συναντίληψης που έχουν υπογράψει τα δύο Πανεπιστήμια για τη διδασκαλία και τη μάθηση.
Συντονίστριες και εισηγήτριες της Ημερίδας
-
η Κάλλια Κατζαμποξάκη Hodgetts, Συντονίστρια του Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης του Πανεπιστημίου Κρήτης. (Βιογραφικό)
- η Ευαγγελία Κρασαδάκη, Συντονίστρια του Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης του Πολυτεχνείου Κρήτης. (Βιογραφικό)
Επιμέρους άξονες συζήτησης αποτέλεσαν:
- οι αντιλήψεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση,
- ο ορισμός των εννοιών της συμπερίληψης, της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης, και η αναγκαιότητά τους σήμερα,
- το πόσο σημαντικά είναι:
- ο έγκαιρος εντοπισμός πιθανών μαθησιακών φραγμών,
- η δημιουργία ενός υποστηρικτικού πλαισίου όπου θα δίνονται ευκαιρίες για δίκαιη, ενεργή εμπλοκή και πρόοδο στο σύνολο του φοιτητικού πληθυσμού.
Τέλος, παρουσιάστηκαν προτάσεις για το πώς η οργάνωση, η διδασκαλία και η αξιολόγηση του μαθήματος μπορούν να γίνουν συμπεριληπτικά.
Στην Ημερίδα επιδιώχθηκε ενεργός συμμετοχή και συζήτηση των συμμετεχόντων/ουσών καθ’ όλη τη διάρκειά της μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, ατομικές και ομαδικές, αναφορικά με τη συμπερίληψη.
PDF Παρουσιάσεων:
- «Παρουσίαση Κέντρων Υποστήριξης Διδασκαλίας & Μάθησης Πανεπιστημίου Κρήτης & Πολυτεχνείου Κρήτης» (Κάλλια Κατζαμποξάκη Hodgetts, Ευαγγελία Κρασαδάκη)
Βίντεο Ημερίδας
